Modem kan ikek findes

Jeg har installeret software til et Nokia USB Modem 21M på min laptop der
kører Kubuntu 12.04. Softwaren (til Ubuntu) følger rent faktisk med
modemet(!). Men desværre så vil den installerede software ikke finde modem
(device not detected).

Jeg ved at modemet virker, da jeg dels har testet det på en anden maskine,
dels har testet ved at boote min egen laptop i Windows, hvor det virker
fint.

Er der nogen der har en idé til hvor jeg kan finde info om hvad der kan
være galt? Min egen Google-Fu vil ikke rigtig hjælpe mig. :-(

-- Jens