32 bit vs 64 bit

Som det efterhånden skulle være klart fra mine tidligere mails, så står
jeg for at skulle installere Ubuntu (Faktisk bliver det Kubuntu) på en ny
laptop.

Mit problem er om jeg skal vælge 32 bit eller 64 bit. Så jeg ville høre
listen her om hvilke fordele og ulemper der er ved at vælge 64 bit.

Jeg gætter på at det er et stort emne, så lad os starte med de overordnede
ting. Hvis man kan det. :-)

-- Jens