Re: [TEKNIK] Partitionering af HD

Den 13-05-2012 09:53, Jens Bang skrev:

> Ville da tro at det er smart at sætte partitionerne op før jeg begynder at
> installere, ellers ville jeg gætte på at Windoze tager hvad den kan få.
>
> Jeg glemte at sige at jeg kommer til at installere Windoze fra et sæt
> rescue disks jeg lavede, da jeg startede min laptop fra den Windoze disk
> der sad i, da jeg købte den. Jeg regne ikke med at det gør nogen forskel
> på rækkefølgen, men ville lige nævne det.
>
> -- Jens

Hej Jens

Du installerer bare Windows først og efterfølgende (K)ubuntu. (K)ubuntu
kommer under installationen og spørg hvor meget den skal efterlade til
Windows og sætter dual boot op selv. Den foreslår ca. 50%, men det kan
du selv vælge med en slider.

Som udgangspunkt kan du lade (K)ubuntu klare partitioneringen selv, når
du har valgt hvor meget der skal efterlades til Windows.

Det er efterhånden en hel del år siden jeg selv sad og satte partitioner
op og jeg har aldrig oplevet at det er gået galt med den opsætning
kubuntu foreslår ved installation. Så vidt jeg husker overlod jeg det
til ubuntu fra ver. 5.10 og har ikke bekymret mig om det siden.

--
Med venlig hilsen
Kurt Frederiksen