Re: [TEKNIK] Installation af Ubuntu fra eksternt cd/dvd drev ellers USB stick

Hej Jens,

Den 9. maj 2012 11.01 skrev Jens Bang <sslug@sslug>:

> Nej, for det er fordi jeg regner med at købe en laptop uden internt
> cd/dvd-drev. Så når jeg har maskinene jeg kan teste det på, så er jeg
> bundet af ikke at have et cd/dvd-drev. :-)

> Næste problem bliver så at jeg kun har en Windoze maskine at producere
> cden på, da min gamle Linux maskine er død, og jeg kun kunne låne en
> Windoze på arbejde.t :-(
>

> Prøv at gå ind på www.ubuntu.com og lad som om du er en dum windows
bruger ;-)
Nå, spøg til side. Man kan i hvert fald forholdsvis let finde frem til
denne side:
http://www.ubuntu.com/download/help/create-a-usb-stick-on-windows

Ellers kan man jo købe en USB med Ubuntu pre-installeret
http://shop.canonical.com/product_info.php?products_id=1000

Jeg har på nyere hardware aldrig haft problemer med at boote en USB og
installere derfra.

Held og lykke
mvh
Folmer