Re: [TEKNIK] Ubuntu på en laptop med SSD og alm disk

On 09/05/2012, at 10.33, Jens Bang wrote:

> Det ved jeg ikke, men det her lyder som om mine info er for gamle.

> Så skal jeg bare lære at overvåge min SSD. :-)
>
> Tak for alle input. Jeg tror jeg ender med en 64 GB SSD til / og så en
> 500GB eller 1TB alm HD til /home. Ja, det ville være hurtigere at logge
> ind med /home på SSD, men det her giver mig en mere fleksibel og en
> lettere mount-plan. :-)

Mount planen skal jo kun laves en gang? Og du kan jo lave LVM på begge harddiske og derved få dem delt op i mindre bidder som du så kan mounte forskellige steder.

JonB
ps: HVORFOR er der stadig ikke et filsystem som kan bruge mere end et block device og have forskellige biblioteker på forskellige niveauer tilknyttet forskellige block devices.