Re: [TEKNIK] Ubuntu på en laptop med SSD og alm disk

> "Jens Bang" <sslug@sslug> writes:
> Hvor mange skrivninger har du brug for? Og hvad er din afskrivningstid?

Det ved jeg ikke, men det her lyder som om mine info er for gamle.

> Antallet af skrivninger til de enkelte celler skal vist tælles i
> millioner og ikke mere i titusinder. Det tog Poul-Henning næsten 2 år at
> slide en SSD disk op med er ret hæftigt 24/7 forbrug:
>
> http://www.version2.dk/blog/intel-x25m195-aar-rip-18672
>
> Jeg tror nu nærmere at SSD er en fordel da de til forskel fra gammeldags
> harddiske har det med at dø mere forudsigeligt med passede advarsler
> (hvis man overvåger dem) og levetiden virker vel omtrend til at være den
> samme efterhånden.

Så skal jeg bare lære at overvåge min SSD. :-)

Tak for alle input. Jeg tror jeg ender med en 64 GB SSD til / og så en
500GB eller 1TB alm HD til /home. Ja, det ville være hurtigere at logge
ind med /home på SSD, men det her giver mig en mere fleksibel og en
lettere mount-plan. :-)

-- Jens