Linux p=3DE5 android

Hej folkens

Jeg har købt mig en skøn tablet android tablet med det formål at få i hvertilfælde en debian shell op at stå på den og så forhåbentligt lege en hel masse med framebuffer på android/debian, men det må lige vente først har jeg et helt basalt internet problem. Min internetforbindelse i det daglige er mit dongle modem fra huawaei det har jeg brugt en del til på at få til at funger både i ubuntu og i min egen puppy linux og nu skal jeg så prøve at få det til at funger på min android tablet. Det er det her velkendte problem med at det skal switche imellem storage-mode og modem-mode og der kan man så bruge usb_modeswitch, men den er jo ikke på min android og det er bøvlet at få det sat op. Det jeg vil spørge jer om er om i kan overskue om det ville være letter for mig at sætte mig et eller andet sted hvor der er wifi og så prøve at få det der debian op at stå for debian har jo alle de linux tools jeg skal bruge til at få det der modem til at opfører sig ordentligt. (Linux systemet på android skal køre via chroot havde jeg tænkt mig) Det jeg ikke rigtigt kan overskue er hvordan de to systermer enes om usb ingangen om jeg kan konfigurere modemet i chrooted debian og så overgive det til andoid så at sige eller om jeg skal få det op at stå i Android for at det chrootede system kan tilgå det. Ja bare hvis nogle af jer har nogle input og tanker til dette så vil jeg gerne hør dem.

Mvh
Mikkel