Re: [TEKNIK] Ubuntu på en laptop

> Hvis du kan vente til oktober med at købe ny hardware er Ubuntu jo på vej
> med
> til dual-core smartphone, hvor Android anvender den ene core og Ubuntu så
> den
> anden core, når smarthponen sættes i en docking-station og med tilslutning
> af
> almindelig skærm.

Dels kan jeg ikke vente med at købe hardware, dels så er der ikke meget
ved at anskaffe sig noget der reelt vil være stationær maskine, til at
erstatte en laptop. Ja, en smartphone er bestemt transportabel, men da jeg
tvivler på at jeg opnår 1920x1080 på en smartphone skærm, så er jeg jo
nødt til at slæbe en monitor med, ved siden af telefonen.

> Iøvrigt tror jeg også Lenovo er rigtig god. Mit barnebarn har en T41 -
> altså før Lenovo
> tiden og  Ubuntu kører rigtig godt på den.

Lenovo laver rigtig gode maskiner, men hvis jeg skal betale over det
dobbelte (19500 mod 7200) for en Lenovo i forhold til an Asus, så skal jeg
/virkelig/ have noget for pengene.

> Det gør Ubuntu også på min HP
> Pavillion dv1000
> og min gamle Zitech 7. Iøvrigt synes jeg at Ubuntu kører bedre på en 32
> end
> en 64 bit maskine.
> Jeg kørte 64 bit Ubuntu en overgang som følge af
> virtualiseringsmuligheden(kvm hypervisor)

Jeg har overvejet at køre 64 bit, men er ikke sikker på hvilke roblemer
jeg vil få med software der ikek findes i en 64 bit udgave.

-- Jens