Ubuntu på en laptop

Min gamle trofaste Lenovo T61 er desværre stået af, så jeg skal have en ny
laptop, som jeg vil køre Ubuntu på.

Jeg har rigtig gode erfaringer med at tingene bare virker med Ubuntu på
Lenovo, så jeg er selvfølgelig forfalden til bare at vælge en ny Lenovo.

Men da jeg har brug for en høj skærmopløsning (aller helst 1920 x 1080),
så bliver prisen for Lenovo maskinen ret pebret. www.laptops.dk siger
19465. :-(

Jeg kigger derfor på andre maskiner. Jeg har foreløbig fundet en ASUS N53M
S1092V med stort set samme bestykning til under det halve. Men hvordan er
det med Ubuntu og Asus laptops?

Er der nogen på listen der har erfaring med at installere Ubuntu på en
Asus N53M laptop?

Er det ligetil? Er der store eller små problemer? Skal jeg hellere vælge
en anden laptop?

-- Jens