Re: [TEKNIK] Ubuntu på en laptop med SSD og alm disk

"Jens Bang" <sslug@sslug> writes:

> Mængden af data er ikke et problem. Det store problem med en SSD, som jeg
> ser det, er at den dels ikek er hurtig at skrive til, dels kun kan skrives
> til et vist antal gange.

Hvor mange skrivninger har du brug for? Og hvad er din afskrivningstid?

Antallet af skrivninger til de enkelte celler skal vist tælles i
millioner og ikke mere i titusinder. Det tog Poul-Henning næsten 2 år at
slide en SSD disk op med er ret hæftigt 24/7 forbrug:

http://www.version2.dk/blog/intel-x25m195-aar-rip-18672

Jeg tror nu nærmere at SSD er en fordel da de til forskel fra gammeldags
harddiske har det med at dø mere forudsigeligt med passede advarsler
(hvis man overvåger dem) og levetiden virker vel omtrend til at være den
samme efterhånden.

//Makholm