Re: [TEKNIK] sed regular expression driller mig

On 10/08/2012, at 12.21, Egon Andersen wrote:
> Hej SSLUG'er
>
> Jeg har en stak filer, hvor der har indsneget sig en fejl.
> Fejlen er simpelthen at der er kommet en tekst med der skulle være blanktegn. Det der driller mig er blot, at teksten starter med:
> \(
> og slutter med
> \)
>
> Altså en tekst som ligner følgende: \(den fejlagtige tekst\)

sslug@sslug:/home/jonbendtsen# echo "foertekst \(den fejlagtige tekst\) eftertekst"
foertekst \(den fejlagtige tekst\) eftertekst
sslug@sslug:/home/jonbendtsen# echo "foertekst \(den fejlagtige tekst\) eftertekst" | sed -e "s/\\\(.*\\\)//"
foertekst  eftertekst

okay, der er så et dobbelt mellemrum, men det kan du sikkert godt selv fjerne.

JonB

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2012-09-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]