SV: [TEKNIK] CentOS 6.2 og AltGr.

Hej alle,

>Jeg har lige installeret CentOS 6.2 og det spiller fint - bortset fra at jeg ikke kan få lov at bruge AltGr når jeg forbinder til en VNC session på serveren.
>
>Jeg har fundet ud af at få et ellers fornuftigt dansk keyboard layout vha. "setxkbmap dk" (for selv om man sætter det vha. System -> Preferences -> Keyboard bliver det ikke rigtig husket). Men når ikke der reageres på AltGr er det noget af en pine at forsøge at skrive f.ex. @ eller |.
>
>Serveren kører tigervnc.x86_64 1.0.90 og jeg forbinder fra en Windows 7 maskine med RealVNC 4.1.2 VNC viewer.

> [...]

Hej,

Ville lige følge op på denne. Jeg har så levet med manglende AltGr tast et stykke tid.

Men jeg fandt nu ud af at hvis jeg nulstiller keyboard layout til default US i
Gnome vha. System -> Preferences -> Keyboard, ja så virker
keyboardet lige som det skal med danske tegn og AltGr og det hele ?!
Ikke at jeg forstår hvorfor, men nu virker det :-).

Mvh
-- Jan

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2012-09-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]