Re: [TEKNIK] Udstyr med tabt IP adresse men kendt MAC adresse

2012/8/23 Eskild Nielsen <sslug@sslug>:
> På et teknik LAN sidder der et stykke udstyr med en controller der kører
> embedded linux (yderligere detaljer kendes ikke)

[...]

> Jeg har mulighed for at sætte såvel en linux som en Windows PC direkte til
> porten - men hvordan finder jeg i øvrigt adressen på dimsen?

Prøv at installere arpwatch på en maskine.
Og bagefter slukke og tænde igen for dit embedded linux udstyr.
Hvis du er heldig, så sender dit embedded udstyr en arp broadcast med
mac-adresse og ip-nummer, så arpwatch fanger.

Alternativ til arpwatch kan du sniffe arp pakker med wireshark.

Hilsen
Martin

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2012-09-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]