Re: [TEKNIK] Udstyr med tabt IP adresse men kendt MAC adresse

2012/8/23 Eskild Nielsen <sslug@sslug>:

> Det lyder som en rimelig enkel vej. Er der nogen måde at provokere devicen
> til at sende sådan en arp broadcast uden at powercycle det?

Det tror jeg desværre ikke. powercycle er nødvendigt.

Hvis du lidt idé om dens ip's og arp løsningen ikke kan bruges, så
kan du bruge nmap:

f.eks.
sudo nmap -n -sP 172.16-31.0-255.0-255

Hvis det er i det område, så du tror.
Det kræver selvflg at intet spærrer for ping frem og tilbage.

! Men så bør forbindelsen til alt andet nok være afbrudt, så du ikke
pinger alt muligt andet
Og så tager det nok laaang tid.

Hilsen
Martin

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2012-09-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]