Re: [WEB] Hvad er formålet med webstedet?

Jacob Sparre Andersen skrev:
Jeg har tænkt mig at bruge juleferien på at lave lidt brugerafprøvning
af webstedet.  Helt specifikt er det jeg vil kigge på hvor godt
forsiden på webstedet fungerer for dem der ikke allerede er medlemmer
og kender den.

For at finde på nogle gode opgaver til eksperimentet skal jeg beslutte
mig for hvad der er formålet med webstedet i forhold til den
målgruppe.

Foreløbig har jeg brygget listen her sammen.  Er der nogen der kan
finde noget jeg ikke har fået med, som de mener webstedet skal hjælpe
folk med?  Er prioriteringen rigtig?

 1) Give folk svar på specifikke tekniske spørgsmål om Linux.

 2) Give folk mulighed for at møde andre linux-interesserede i SSLUG's
    område.

 3) Give folk mulighed for at kontakte _foreningen_ SSLUG.

 4) Få linux-nyheder ud til SSLUG's medlemmer.

 5) Få stillingsannoncer ud til SSLUG's medlemmer.

 6) Give folk mulighed for at finde ud af hvad SSLUG's holdning er til
    it-politiske spørgsmål.

Hvis jeg nu vil i gang med Linux - hvad så?? her tænker jeg på info om gratis distributioner og pakker men også vejledninger til installation (både før og efter) kan mine ønsker til brug af Linux opfyldes? (altså er det muligt)
Jeg satser på at udvælge ti specifikke opgaver baseret på de formål
jeg får identificeret.  Jeg regner med at gennemføre eksperimentet ved
at forsøgspersonerne får en opgave og den seneste udgave af
SSLUG-folderen som udgangspunkt [1].  Andre er meget velkomne til at
deltage i eksperimentet.  Det kræver blot at man har nogle nogenlunde
velvillige forsøgspersoner der falder indenfor målgruppen.

Jacob

[1] http://cvs.sslug.dk/foldere/filer/sslug-folder-da-latest.ps.gz

PS: Følg venligst op på »sslug.web«/<sslug@sslug>.

-- * Registered Linux user #172489 on http://counter.li.org.*