Re: [WEB] Hvad er formålet med webstedet?

Steen Jensen skrev:

Jacob Sparre Andersen skrev:

For at finde på nogle gode opgaver til eksperimentet skal jeg beslutte
mig for hvad der er formålet med webstedet i forhold til den
målgruppe.

Foreløbig har jeg brygget listen her sammen.  Er der nogen der kan
finde noget jeg ikke har fået med, som de mener webstedet skal hjælpe
folk med?  Er prioriteringen rigtig?

1) Nummer et er hvordan jeg bliver medlem!

2) Vis hvilke aktiviteter som tilbydes, så man kan se at foreningen er levende.

3) Bedre tilgang til lyd, video, og søgning i arkivet. (en del af nr.2)

 1) Give folk svar på specifikke tekniske spørgsmål om Linux.

 2) Give folk mulighed for at møde andre linux-interesserede i SSLUG's
    område.

 3) Give folk mulighed for at kontakte _foreningen_ SSLUG.

4) Få linux-nyheder ud til SSLUG's medlemmer.

Samspil mellem Announce og forsiden.

5) Få stillingsannoncer ud til SSLUG's medlemmer.

Nej! Det kan folk selv finde på sslug.job - Så må vi evt. blive bedre til at beskrive de lister som findes.

 6) Give folk mulighed for at finde ud af hvad SSLUG's holdning er til
    it-politiske spørgsmål.

Meget vigtig ting. Men det kræver at der bliver givet plads til det, og at det ikke flyttes rundt. De skal adskilles fra aktuelle aktiviteter. F.eks. SSLUG er mod swpat. Men det skal ikke klaskes sammen med at EU kører en kampanje som SSLUG støtter.

Hvis jeg nu vil i gang med Linux - hvad så??
     her tænker jeg på info om gratis distributioner og pakker
     men også vejledninger til installation (både før og efter)
     kan mine ønsker til brug af Linux opfyldes? (altså er det muligt)

God ting, her er det nok dele af Linuxbog som skal fremhæves eller linkes til.

Vi skal også huske på at der er begrænset plads på forsiden. Vi må være meget bedre til at prioritere og ikke bare fylde flere ting på.

Jeg satser på at udvælge ti specifikke opgaver baseret på de formål
jeg får identificeret.  Jeg regner med at gennemføre eksperimentet ved
at forsøgspersonerne får en opgave og den seneste udgave af
SSLUG-folderen som udgangspunkt [1].  Andre er meget velkomne til at
deltage i eksperimentet.  Det kræver blot at man har nogle nogenlunde
velvillige forsøgspersoner der falder indenfor målgruppen.

Men hvordan har du tænkt at det skal gøres?

Hvis folk bare skal skrive hvad de gjorde og hvad de tænkte bliver det ikke særligt brugbart. Hvis du spørg folk når du ikke kan se deres kropssprog om hvad de mener og tænker, giver de dig det svar de tror du vil ha'. Mennesker har også en tendens til at (ubevidst) lyve om hvordan ting er/gik til.

Dette er ikke nogen let opgave, de bedste var at filme folk samtidigt med at man interviewer dem, men det er jo nok ikke aktuelt.

// Magnus