Re: [WEB] Hvad er formålet med webstedet?

Magnus skrev:

> 1) Nummer et er hvordan jeg bliver medlem!

Jeg tror du overvurderer interessen for at blive medlem af SSLUG
enormt meget.  Jeg tror ikke folk kommer til webstedet for at blive
medlemmer af SSLUG.  Det er mit klare indtryk at folk bliver medlemmer
af SSLUG fordi det er et krav for at de kan få den hjælp de kommer for
at få.

Et enkelt datapunkt der understøtter min påstand: I GULCh er adgangen
til at få hjælp ikke bundet op på medlemsskab af foreningen, og
antallet af tilmeldte på GULChs svar på »sslug.teknik« er større end
antallet af medlemmer af GULCh.

> Nej!

Hvis du ikke mener det hører til på listen, så må du sørge for at jeg
har ti vigtigere ting som folk der ikke allerede kender SSLUG skal
kunne finde ud af gennem webstedet.

> Meget vigtig ting.

Hvor meget højere mener du det skal prioriteres?

> Men hvordan har du tænkt at det skal gøres?

 1) Folk får forklaret opgaven. - At de skal forestille sig at de vil

 2) De får stukket SSLUG-folderen i hånden. - »Der var én der gav dig
    den her folder forleden dag.«

 3) Jeg observerer og noterer hvad folk gør - og stopper øvelsen hvis
    den løber af sporet.

M.a.o. en ganske almindelig brugerafprøvning af et websted.

> Hvis folk bare skal skrive hvad de gjorde og hvad de tænkte bliver
> det ikke særligt brugbart. Hvis du spørg folk når du ikke kan se
> deres kropssprog om hvad de mener og tænker, giver de dig det svar
> de tror du vil ha'. Mennesker har også en tendens til at (ubevidst)
> lyve om hvordan ting er/gik til.
>
> Dette er ikke nogen let opgave, de bedste var at filme folk
> samtidigt med at man interviewer dem, men det er jo nok ikke
> aktuelt.

Det er pænt af dig at forklare lidt om problemerne, men det er ikke
ligefrem noget nyt for mig det her.

Jacob
--
"Those who profess to favor freedom and yet depreciate
 agitation, are people who want crops without ploughing the