Re: [WEB] Hvad er formålet med webstedet?

Sune Vuorela skrev:

> Det gør google bedre - eller også skal nogen foralvor genoplive
> linuxbog.dk

Min erfaring er at Google ikke altid gør det bedre.  Jeg prøvede lige
at give Google spørgsmålet:

  »Hvordan kan jeg få Linux til at modtage billeder sendt over
   Bluetooth fra min Nokia 6600?«

Google kunne ikke lige svare på det (ignorerede tilsyneladende
linux-kravet i spørgsmålet), mens jeg rent faktisk har fået et
brugbart - omend ikke _helt_ tilfredsstillende - svar ved at spørge på
»sslug.teknik«.

> Jep - eller mere præcist - sslugs mødekalender. Det er nok endda det
> aller aller vigtigste for sslug overhovedet.

Kommer folk specifikt efter kalenderen?  Eller kommer de mere løst for
at finde nogle at snakke linux-med?

> Det er der andre der gør bedre.

Det jeg forsøger at afklare er også hvad folk har for et formål når de
kommer til webstedet.  Jeg er ret sikker på at folk af og til kommer
til webstedet med det formål at få linux-nyheder ud til SSLUG's
medlemmer.  Det kan godt være at andre gør det bedre, men så mener jeg
det er en fejl, hvis webstedet ikke hjælper folk med at finde derhen.

> Det er der andre der gør bedre.

Som med linux-nyheder, men jeg tvivler nu på at andre gør det bedre.
Når jobdatabaserne skal hyre en linux-tekniker, så er det på
»sslug.job« du finder stillingsannoncen (måske også på jobdatabaserne,
men jeg har opgivet at bruge dem).

> Er den ikke lige så gammel og forældet som jeg husker den - eller
> har nogen shinet den op fornylig ?

Den er nok lige så gammel og forældet som du husker den. - Hvis ikke
Keld har opdateret den i forbindelse med sin seneste
markedsføringskampagne.  Folderen er den eneste SSLUG-ting vi har at
dele ud til folk.  Det er derfor jeg vil bruge den som udgangspunkt.
Hvis vi havde nogle andre SSLUG-ting at dele ud af, så ville jeg
selvfølgelig også tage dem med som en del af eksperimentet.

Jacob
--
»... alle de vestlige demokratiers hemmeligheder gn. årene.
 Lumumba, Thule, Nixon, Vietnam, Allende, Indonesien,