Re: [WEB] Opdatering til layout! Og go dt Nytår!

Sun, 31 Dec 2006 11:28:57 +0100, Jan Trøjgaard <sslug@sslug> skrev:

Hej her på sslug.web

Jeg har lavet en opdatering til layoutet.
CSS er reduceret kraftigt.
I venstre side har alle bokse fået runde hjørner.
menulisten er skrevet om, så der nu bruges entitites, i stedet for et lille
billed (eller slet intet), samtidig er det lykkedes mig at lave en hover
effekt, der gør at der kommer en anden farve på kanten.

Siden skulle gerne kunne xhtml-valideres og css-valideres.

Den virker, som den skal, i alle browsere, dog er der problemer med Opera og
IE5.5, der begge to, ikke håndtere margin og padding som i andre browsere.
Men det ødelægger ikke layoutet.

Jeg har lagt den her: http://www.troejgaard.dk/mokup/test.html
CSS kan ses her: http://www.troejgaard.dk/mokup/style/main.css
Der ligger en readme til css:
http://www.troejgaard.dk/mokup/style/README-CSS.txt
Layoutet ser sk... flot ud - synnes jeg!

Jeg er dog ikke så glad for den relative positionering af headerens baggrundsbillede, da det får det til at se indeklemt ud når man går ned i sidebredde.
Samtidigt kan headerblokken ikke håndtere ombrydningen af teksten; den forsvinder ud af bunden.
Må jeg foreslå at lave logo og tekst sammen som samme eller et delt billede og så størrelses skalere det efter visningen.

-- Med venlig hilsen /Zmit/ RLU # 314205