Re: [WEB] Opdatering til layout! Og godt Nytår!

> Jeg er dog ikke så glad for den relative positionering af headerens
> baggrundsbillede, da det får det til at se indeklemt ud når man går ned i
> sidebredde.
Jeg er faktisk helt enig med dig. Men indtil videre er det jo et mokup, så
det er en af de ting jeg så skal arbejde mere med!

> Samtidigt kan headerblokken ikke håndtere ombrydningen af teksten; den
> forsvinder ud af bunden.
Problemet kunne løses med em min-width, hvis det ikke var fordi at IE'erne
ikke kan håndtere dette element. Om IE7 kan ved jeg ikke endnu, men IE < 7
kan ikke klare min vidth. Jeg vil prøve at se om jeg kan hacke elementet,
så layoutet tager sig ens ud i alle browsere og ombrydningen undgås.

> Må jeg foreslå at lave logo og tekst sammen som samme eller et delt
> billede og så størrelses skalere det efter visningen.
Ja, det må selvfølgelig. Ingen sure miner over det ;-)

Ideen er at bruge så lidt billeder/kode som over hovedet muligt. Hvis der
bruges et billed vil loadtiden øges betragteligt.

Jeg bliver lige nød til at uddyber her.
Vi ønsker jo at layoutet kan se ensartet ud i de forskellige browsere, samt
i forskellige skærmstørrelser.
Det er ikke problemfrit, derfor er vi nød til at bruge relativ positionering
(hensyn til skærmstørrelser).
Det medføre så at der bliver problemer med de forskellige browsere, da
browsere ikke håndtere elementerne ens, eller nogen tilfælde slet ikke kan
håndtere nogle elementer.
Her kommer css-hacks ind i billedet og det tager tid at lave dem.

Med venlig hilsen
Jan Trøjgaard