Re: [WEB] Opdatering til la yout! Og godt Nytår!

On Tue, Jan 02, 2007 at 06:39:17PM +0100, Anders Ossowicki wrote:
> Og du mener at siden er for kedelig. Hvorfor har _du_ så ikke gjort noget
> ved det?

Det har jeg da også. Mere end de fleste. Jeg har rettet en del til, og
stået for nogen nyheder. Og måske er jeg ved at få flere nyheder ind til
SSLUG. Jeg tror, jeg har lavet en del mere end fx dig, Anders, på sslugs
sider. Hvorfor gør du ikke noget ved det, Anders? :-)

Nej, kan vi ikke lade være med at skælde hinanden ud, især når det ikke
har noget på sig, og så komme frem med noget konstruktivt.

> Men lokalisering har absolut ingenting med layoutet at gøre. Layoutet er den
> fine skal vi lægger oven på indholdet, som får det til at se pænere ud end
> et plaintext-dokument. Om sproget er dansk, svensk, engelsk eller
> moldoslovakisk for den sags skyld er fuldstændigt uafhængigt af layoutet.
> At Jan sagde at du ikke skulle regne med det, tror jeg bunder i en
> misforståelse, netop fordi Jans arbejde ikke pt. relaterer sig til
> indholdet på siden.

Jammen jeg håber da vi er fuldstændigt enige om at vi skal have svenske
og danske sider. Det kræver bare lidt teknik, og jeg ville bare høre om
det var tænkt ind i designet. Det har jeg jo lært af bitter erfaring i
mit lokaliseringarbejde, at sligt ofte bare bliver ignoreret.

> Ja, det er en opgave Jan har fået af bestyrelsen, da vi har diskuteret
> fremtiden for SSLUGs hjemmesider (diskussionen startede på årsmødet i
> december) og fundet at de nuværende sider trænger til en overhaling. Derfor
> har Jan påtaget sig at tænke nogle kreative tanker for et fremtidigt
> layout, samtidig med at andre er gået i tænkeboks angående strukturering,
> features og overskuelighed. At Jan har valgt at lægge sit foreløbige
> arbejde ud til beskuelse og _konstruktiv_ kritik er en fin gestus. Det er
> et arbejde under udførelse, og en del af bestyrelsens opgave med drift af
> [...]

Jada, årsmødet og bestyrelsen kan selvfølgelig bestemme hvad vi skal
lave i SSLUG. Jeg har bare ikke set noget om sådanne beslutninger.
Hvor har bestyrelsen fortalt www_admin at der var et sådant arbejde
undervejs?

Og jeg hr altså slet ikke set noget til nogen diskussion om dette på
meget længe. Hvis der har været så meget diskussion, kunne man så ikke
bare have pippet lidt på nogen af sslugs mange postlister? Fx på denne
liste.

Og iøvrigt mener jeg mine kommentarer har været enten opklarende eller
konstruktive.

> Lødighed? Vi taler et layout her... en _skal_ der skal lægges ned over det
> eksisterende indhold + hvad der måtte komme til. Vi lever ikke i 1997
> længere, og det er ikke kun nørder fra en tekstbaseret verden, der drøner
> rundt inde på nettet. En hjemmeside er ikke kun spændende indhold, ligesom
> den ikke kun er design. Men en hjemmeside med et utidssvarende design som
> sslug.dk/sslug.se skræmmer hr. og fru danmark/sverige væk, inden de så
> meget som kigger på indholdet. Det samme gør den efterhånden noget
> uoverskuelige strukturering af indholdet.

Tjoe, det kan vi da diskutere. Jeg synes ikke det design som Jan
fremlagde er meget mere moderne end det vi har nu. Enklere jovist, men
det er også fordi der er meget mindre med. Men det er jo også bare et
udkast. Altså efter min mening: nærmest samme design, lidt andre farver,
mindre indhold. Tror I at det sælger?

> De idéer har jeg ikke set meget til. Det jeg har set dig skrive er at
> opgaven med SSLUGs hjemmesider tilhører web_admin-gruppen (hedder den i
> øvrigt ikke www_admin?), at der ikke er mere på det end det nuværende
> (igen... det er et layout, ikke indhold). Og at vi i øvrigt kan droppe
> foretagendet, da lokalisering ikke er tænkt ind i layoutet (mig bekendt
> læser man stadig fra venstre mod højre i sverige, så der er næppe behov for
> lokalisering på det område).

Så læs mine andre mails om emnet. Også tidligere. Der er vist et
mailarkiv for web-gruppen.

Det med www_admin var bare et opklarende spørgsmål, som du har afklaret
i ovenstående tekst.

Jeg véd ikke hvordan lokaliserng er tænkt ind i det, det er stadigt
uklart for mig. Jeg kan vel godt spørge unden at I bliver sure. I skulle
nærmest være glade for, at jeg tænker lidt på vores medlemmer.
Når Jan så skriver at der bliver ikke noget med svensk/dansk/engelsk, må
jeg jo forstå det som han skriver det. Men det kan da godt være at det
kan løses alligevel. Jeg spørger bare til hvordan det kan løses, om der
er tænkt over det.

> [...]
>
> Men jeg syntes du har vist en meget afvisende holdning til det udførte
> arbejde, hvilket jeg ikke forstår årsagen til. Hvis det ikke er tilfældet,
> så beklager jeg, men jeg vil bede dig lade være med at anbefale Jan at
> stoppe sit arbejde. Vi prøver hverken at overtrumfe nogle eller at omdanne
> SSLUG til et juntastyret militærdiktatur. Som Jan med store, fede
> bogstaver, blinklys og advarselsskilte (så godt som det nu kan lade sig
> gøre gennem dette medium) har skrevet, er hans forslag et _forslag_. At
> bede ham droppe det, er da direkte dumt.

Jeg har i alle mine emails i denne tråd sagt at det var godt at nogen
(Jan) ville gøre noget ved det. Jeg har bare sagt at lokalisering er et
krav, som skal være muligt. Det er normalt ikke min linje at skræmme
frivillige væk, det er nærmest min ledelsespolitik at få flere
frivillige involveret og holde dem til ilden.

Jeg har ikke en gang krævet at mit gode forslag om listeemner
på forsiden skulle være med.

Jeg synes også mit andet forslag om RSS-nyheder fra dansk specialkilde
er rimeligt godt...

Men det er vel også noget om min forståelse af hvad Jan laver. Er det
bare knappernes udseende, eller er det layout af forsiden, også?

men det er måske noget vi ellers kan diskutere, fx som projekt på
CBS-møderne?

Hilsen
keld