Re: [WEB] Opdatering til layout! Og godt Nytår!

Keld Jørn Simonsen wrote:
> Det har jeg da også. Mere end de fleste. Jeg har rettet en del til, og
> stået for nogen nyheder. Og måske er jeg ved at få flere nyheder ind til
> SSLUG. Jeg tror, jeg har lavet en del mere end fx dig, Anders, på sslugs
> sider. Hvorfor gør du ikke noget ved det, Anders? :-)
Fordi at jeg efterhånden ikke tør af frygt for at blive bedt om "at droppe
det" :-)

> Nej, kan vi ikke lade være med at skælde hinanden ud, især når det ikke
> har noget på sig, og så komme frem med noget konstruktivt.
Gerne... dine kommentarer skar bare meget i øjnene på en del mennesker.

> Jammen jeg håber da vi er fuldstændigt enige om at vi skal have svenske
> og danske sider. Det kræver bare lidt teknik, og jeg ville bare høre om
> det var tænkt ind i designet. Det har jeg jo lært af bitter erfaring i
> mit lokaliseringarbejde, at sligt ofte bare bliver ignoreret.
Ja, det er vi enige om (såfremt materialet kan oversættes mellem de to
sprog. Mangel på oversættelser må ikke hindre indhold i at blive
publiceret). Men jeg vil sætte pris på at få forklaret, præcis _hvor_ Jans
design er ukompatibel med en sådan funktionalitet.

> Jada, årsmødet og bestyrelsen kan selvfølgelig bestemme hvad vi skal
> lave i SSLUG.
Det er for så vidt også deres funktion...

> Jeg har bare ikke set noget om sådanne beslutninger.
> Hvor har bestyrelsen fortalt www_admin at der var et sådant arbejde
> undervejs?
Ingen steder, men bestyrelsen har vel (på lige fod med ethvert individ i
SSLUG) stadig lov til at arbejde med f.eks. forslag til hjemmeside-layouts
uden at skulle spørge om lov til dette hos gud og hvermand.

> Og jeg hr altså slet ikke set noget til nogen diskussion om dette på
> meget længe. Hvis der har været så meget diskussion, kunne man så ikke
> bare have pippet lidt på nogen af sslugs mange postlister? Fx på denne
> liste.
Hvorfor tror du Jan lagde sit mockup op?

> Og iøvrigt mener jeg mine kommentarer har været enten opklarende eller
> konstruktive.
"Drop det" er _ikke_ konstruktivt.

> Tjoe, det kan vi da diskutere. Jeg synes ikke det design som Jan
> fremlagde er meget mere moderne end det vi har nu. Enklere jovist, men
> det er også fordi der er meget mindre med. Men det er jo også bare et
> udkast. Altså efter min mening: nærmest samme design, lidt andre farver,
> mindre indhold. Tror I at det sælger?
Den holdning tror jeg langt hen ad vejen at du er alene om at have, men det
er op til dig.

> Så læs mine andre mails om emnet. Også tidligere. Der er vist et
> mailarkiv for web-gruppen.
Ja, der er et mailarkiv for denne gruppe, men i de måneder jeg har fulgt den
er der ikke sket alverden.

> Det med www_admin var bare et opklarende spørgsmål, som du har afklaret
> i ovenstående tekst.

> Jeg véd ikke hvordan lokaliserng er tænkt ind i det, det er stadigt
> uklart for mig. Jeg kan vel godt spørge unden at I bliver sure.
Jada, men lad for en i h______ være med at bede nogensomhelst om at droppe
noget som helst fordi en eller anden feature ikke er inkluderet i
forslaget. Anbefal at det bliver inkluderet, kom med konkrete eksempler på
_hvor_ i forslaget du savner den feature, hvad der kan ændres osv.

> I skulle
> nærmest være glade for, at jeg tænker lidt på vores medlemmer.
Ved at bede et medlem om at "droppe" et forslag?

> Når Jan så skriver at der bliver ikke noget med svensk/dansk/engelsk, må
> jeg jo forstå det som han skriver det. Men det kan da godt være at det
> kan løses alligevel. Jeg spørger bare til hvordan det kan løses, om der
> er tænkt over det.
Ja, det er noget der kan løses, hvis det pt. var et reelt problem nu eller i
fremtiden. Men jeg kan ikke se hvor designet karambolerer med
lokalisering... vil du oplyse mig?

> Jeg har i alle mine emails i denne tråd sagt at det var godt at nogen
> (Jan) ville gøre noget ved det. Jeg har bare sagt at lokalisering er et
> krav, som skal være muligt.
Du har sagt at han skal droppe det....

> Jeg har ikke en gang krævet at mit gode forslag om listeemner
> på forsiden skulle være med.
Nej, primært fordi du ikke kan kræve noget. SSLUGs hjemmeside er noget vi
helst skal være enige om, uden at nogle behøver at stille ultimative krav
og whatnot. Men forslaget (synes jeg personligt) er ganske udmærket.

> Jeg synes også mit andet forslag om RSS-nyheder fra dansk specialkilde
> er rimeligt godt...
Fint... så stil forslaget, sammen med information om hvordan det konkret kan
implementeres.

> Men det er vel også noget om min forståelse af hvad Jan laver. Er det
> bare knappernes udseende, eller er det layout af forsiden, også?
Det er et forslag til siden sslug.dk/sslug.se's layout. Som i "konsistent
layout, der går igen på såvel forside som undersider, med hvad det nu
indbærer af typografi, knapper, header, footer, menuer og diverse
dingenoter"

> men det er måske noget vi ellers kan diskutere, fx som projekt på
> CBS-møderne?
Egentlig ikke, for SSLUGs hjemmesider bør ikke indskrænkes til et projekt
under møderne på CBS. Det udelukker aaaaaalt for mange personer. Men som
alle andre steder er CBS også et sted hvor der kan (og tidligere er blevet)
hackes på sslug.dk

--
//anders, der igen kun udtaler sig på egne, personlige vegne