Re: [WEB] Opdatering til layout! Og godt Nytår!

Keld Jørn Simonsen wrote:

> Det lyder da spændende med en omstrukturering. Men det har jeg heller
> ikke set noget om for nylig nogen steder i sslug-sammenhæng. Hem er det
> der arbejder med dette? Og hvad er de tanker der pusles med?
> Kunne bestyrelsen overtales til at melde lidt klarere ud med deres
> projekter?
Det kan bestyrelsen, når bestyrelsen føler at den har noget at melde ud.

> Min egen analyse, som jeg har offentligjort andet sted, er at SSLUG's
> websider er på vej ned, mens en side som linuxin er på vej frem. Faktisk
> har jeg nogen tal der siger at linuxin har flere reelle besøg (fraset
> søgemaskiner) end sslug på deres websider. Jeg vil gerne vende den
> udvikling for SSLUGs sider. Det kunne godt også medføre flere medlemmer
> for SSLUG.
Det her er altså ikke en konkurrence, og antallet af hits er en elendig
målestok.

> Og så kunne man altså kigge lidt på hvad der er godt ved linuxins sider,
> og hvad der er skidt på sslugs sider. Jeg tjekker selv linuxins sider
> fordi der er noget interessant indhold. nyheder, debatindlæg. Det er der
> altså ikke på sslugs sider i nævneværdig grad.
Godt... så kig for eksempel på forskellen i de to siders udseende

> I december, antal nyheder
>
> SSLUG         3
> Linuxin  ca 200
SSLUGs formål er vel at være en brugergruppe, ikke en nyhedstjeneste.

> I december, antal debattråde på forsiden:
> SSLUG        0
> Linuxin  rigtig mange - måske 1000
Og din pointe er? Alle LinuxINs tråde ryger på forsiden, det siger intet om
kvaliteten af dem eller af SSLUGs emaillister for den sags skyld.

> Så mit forslag til indhold:
> 1. drop billedarkivet til højre, og lav en liste med titler på tråde.
>    Jeg véd ikke hvordan det kan laves, men det kunne vi vel diskutere,
>    evt per chat eller på CBS-møder.
Hvad er der galt med at diskutere det her?

> 2. behold nyhedssektionen, men forbered den på et RSS-feed.
>    Er det svært at lave rss-feed?
Yays... konkrete forslag. Tak for det!
Nej, det er ikke svært at lave et rss-feed.

--
//anders