Re: [WEB] Opdatering til layout! Og godt Nytår!

On Tue, 2 Jan 2007 21:22:47 +0100
Keld Jørn Simonsen <sslug@sslug> wrote:

> [...]
> websider er på vej ned, mens en side som linuxin er på vej frem.
> Faktisk har jeg nogen tal der siger at linuxin har flere reelle besøg
> (fraset søgemaskiner) end sslug på deres websider. Jeg vil gerne
> vende den udvikling for SSLUGs sider. Det kunne godt også medføre
> flere medlemmer for SSLUG.
>
> Og så kunne man altså kigge lidt på hvad der er godt ved linuxins
> sider, og hvad der er skidt på sslugs sider. Jeg tjekker selv
> linuxins sider fordi der er noget interessant indhold. nyheder,
> debatindlæg. Det er der altså ikke på sslugs sider i nævneværdig

Personligt finder jeg linuxin uinteressant og til dels uoverskuelig.
Mange artikler er korte, upræcise og ofte næsten direkte afskrifter af
andre artikler på nettet.
Sslug har haft flere dybdeborende artikler, men de er desværre ved at
være så gamle at ingen har brug for dem mere. maillisterne er yderst
aktive og sslugs største force - websiden er pt. bare et gammelt
visitkort som er beholdt af historiske årsager.

> I december, antal nyheder
>
> SSLUG         3
> Linuxin  ca 200

linuxin samler linux nyheder generelt, sslug viser nyheder som har
relation til sslug på en eller anden måde (f.eks. dine projekter,
politiske afgørelser vi har lavet lobby arbejde ved, ting som er
relevante for alle medlemmer).

> I december, antal debattråde på forsiden:
>
> SSLUG        0
> Linuxin  rigtig mange - måske 1000

Hvor mange af dem har du læst på forsiden - hvor mange af dem har andre
læst? personligt finder jeg noget der skifter så hurtigt forstyrrende.

> Så mit forslag til indhold:
>
> 1. drop billedarkivet til højre, og lav en liste med titler på tråde.
>    Jeg véd ikke hvordan det kan laves, men det kunne vi vel diskutere,
>    evt per chat eller på CBS-møder.

fin ide med trådene, så længe det ikke er nye indlæg, men blot
nye/ændrede tråde. Billedearkivet synes jeg fint kan være der. det er
relativt ofte besøgt (så vidt jeg husker ud fra tallene fra din egen
analyse) og det giver lidt liv med det billede.

> 2. behold nyhedssektionen, men forbered den på et RSS-feed.

mig bekendt er der rss feed for vores nyhedssektion - den er bare ikke
annonceret så tydeligt.

--
Kim Schulz    | Private :  http://www.schulz.dk
sslug@sslug | Business:  http://www.devteam.dk