Re: [WEB] Opdatering til la yout! Og godt Nytår!

On Tue, Jan 02, 2007 at 09:01:33PM +0100, Anders Ossowicki wrote:

> Ja, det er vi enige om (såfremt materialet kan oversættes mellem de to
> sprog. Mangel på oversættelser må ikke hindre indhold i at blive
> publiceret). Men jeg vil sætte pris på at få forklaret, præcis _hvor_ Jans
> design er ukompatibel med en sådan funktionalitet.

Jammen det véd jeg ikke. Derfor bad jeg om oplysninger om det.
Det er ikke mig der har designet de der ting. Det er nogen andre. Derfor
må jeg spørge om de har taget højde for lokalisering og hvordan.
Det er ikke mig der er ekspert i CSS2 og XHTML.
Men konsekvensen af at der ikke er nogen der føler sig ansvarlige for
lokalisering er vel at det falder på gulvet.

> Ingen steder, men bestyrelsen har vel (på lige fod med ethvert individ i
> SSLUG) stadig lov til at arbejde med f.eks. forslag til hjemmeside-layouts
> uden at skulle spørge om lov til dette hos gud og hvermand.

næhnej, men jeg er bare forbavset. Også fordi jeg talte så sent som i
sidste uge med Jesper om web, og han sagde ikke noget om jeres planer.
Men www_admin er vel ikke gud og hvermand. Det er dem der på papiret
officielt er ansvarlige for opgaven. Så når bestyrelsen går uden om
www_admin er det da ikke mærkeligt at det giver nogen sure opsød hos
nogen af de mere krakilske. Jeg forstår da godt at bestyrelsen mener at
der sker for lidt. Men hvis bestyrelsen gik ud med at de nu havde
talt med Jan om at lave nyt design, ja, så kunne denne krakilske person
jo have rettet sin kritik mod bestyrelsen, i stedet for at det gik ud
over Jan som er helt uskyldig i denne miskommunikation, og som tog det
ret nært.

> Jada, men lad for en i h______ være med at bede nogensomhelst om at droppe
> noget som helst fordi en eller anden feature ikke er inkluderet i
> forslaget. Anbefal at det bliver inkluderet, kom med konkrete eksempler på
> _hvor_ i forslaget du savner den feature, hvad der kan ændres osv.

Min beærkning var ment som en anbefaling, dvs at jeg mener det er et
krav til en SSLUG-løsning at dansk og svensk er tænkt ind i designet.

> Ja, det er noget der kan løses, hvis det pt. var et reelt problem nu eller i
> fremtiden. Men jeg kan ikke se hvor designet karambolerer med
> lokalisering... vil du oplyse mig?

Jeg véd det ikke. Se min første bemærkning.

> Fint... så stil forslaget, sammen med information om hvordan det konkret kan
> implementeres.

Forslaget er vel stillet, i de mails jeg allerede har sendt.

Jeg véd ikke hvordan det kan implementeres. Jeg har ikke arbejdet med
RSS før. Men måske kan jeg formidle kontakten til en som gerne vil
skrive daglige linux-nyheder på dansk. Og nogen andre kan løse hvordan
det skal ind i sslugs system. Det kommer vel også an på de teknikker som
de nye sider laves i, og det har jeg slet ikke tjek på.

> Egentlig ikke, for SSLUGs hjemmesider bør ikke indskrænkes til et projekt
> under møderne på CBS. Det udelukker aaaaaalt for mange personer. Men som
> alle andre steder er CBS også et sted hvor der kan (og tidligere er blevet)
> hackes på sslug.dk

Det var også ca det jeg mente. Det skulle ikke bare diskuteres på CBS,
men også andre steder, som fx her på listen. Men hvis vi også kan diskutere
det på CBS vil jeg være glad.

Hilsen
keld