Re: [WEB] Opdatering til la yout! Og godt Nytår!

On Tue, Jan 02, 2007 at 09:32:53PM +0100, Anders Ossowicki wrote:

> Det her er altså ikke en konkurrence, og antallet af hits er en elendig
> målestok.

Det er en af de målestokke for SSLUGs tilstand som bestyrelsen normalt
har benyttet sig af ved deres afrapportering til medlemmerne på
årsmødet. Så helt irrelevant er den vel ikke.

Og den underbygger en tendens som jeg da mener at kunne mærke, og som er
omtalt ovenfor. Du kan lukke øjnene og sige at problemet ikke
eksisterer, men jeg vil heller se problemet i øjnene og gøre noget ved
det.

Jeg er for så vidt enig i at der kan være andre mål som er bedre.
Fx kunne antal indlæg totalt og fordelt på grupper også være
interessant.  Er det nogen tal som I har? (jeg har dem ikke, trods al
min SSLUG-statistik).

> Godt... så kig for eksempel på forskellen i de to siders udseende

Jeg tror altså det betyder mindre. Men man kan da nok lære lidt af dette
også.

> SSLUGs formål er vel at være en brugergruppe, ikke en nyhedstjeneste.

Men det trækker folk til, og starter diskussioner, og inspirerer folk.
Det er vel lidt lige som foredrag, som også informerer og inspirerer
folk.

> Og din pointe er? Alle LinuxINs tråde ryger på forsiden, det siger intet om
> kvaliteten af dem eller af SSLUGs emaillister for den sags skyld.

det siger noget om at der er liv på forsiden, og at det trækker folk
til.

Fx mig selv. Jeg skal da hver dag ind og se på linuxin om der er nogen
spændende emner, og noget jeg kan bruge. Jeg skal slet ikke hver dag ind
og se på sslugs sider om der er noget spændende. Men så får jeg sslug
ting ind per email eller news.

> Hvad er der galt med at diskutere det her?

det er også fint.

> Yays... konkrete forslag. Tak for det!
> Nej, det er ikke svært at lave et rss-feed.

Lyder godt.

Der er iøvrigt noget snak om samarbejde mellem linuxin og SSLUG.
Men bestyrelsen melder nok ud med noget når det er mere klart hvad der
skal ske, hvis der skal ske noget.

Hilsen
keld