Re: [WEB] Opdatering til la yout! Og godt Nytår!

On Tue, Jan 02, 2007 at 09:37:35PM +0100, Kim Schulz wrote:

> Personligt finder jeg linuxin uinteressant og til dels uoverskuelig.
> Mange artikler er korte, upræcise og ofte næsten direkte afskrifter af
> andre artikler på nettet.

Linuxins websider er meget besøgte. Det kan være du synes de er
uoverskuelige, men de sælger pænt.

Jeg har vist aldrig læst en linuxin artikel ( nåh, måske 2, men det er
meget lidt).

Jeg har til gengæld læst mange nyheder, og mange debatindlæg på linuxin.

> Sslug har haft flere dybdeborende artikler, men de er desværre ved at
> være så gamle at ingen har brug for dem mere. maillisterne er yderst
> aktive og sslugs største force - websiden er pt. bare et gammelt
> visitkort som er beholdt af historiske årsager.

Jeg tror ikke sslug artikler bliver læst meget. Jeg har lidt statisik på
det, som vil være klarere senere på måneden.

Hmm, hvis websiderne bare er gamle visitkort, så kan det da være lige
meget med dem... Det er jeg ikke enig i, jeg mener websiderne kan være
et godt aktiv for sslug.

> linuxin samler linux nyheder generelt, sslug viser nyheder som har
> relation til sslug på en eller anden måde (f.eks. dine projekter,
> politiske afgørelser vi har lavet lobby arbejde ved, ting som er
> relevante for alle medlemmer).

Jeg kan da godt se at det også et et spørgsmål om vi vil have generelle
linuxnyheder på dansk. men der er nok en mulighed for at vi kan få det,
hvis vi vil.

> Hvor mange af dem har du læst på forsiden - hvor mange af dem har andre
> læst? personligt finder jeg noget der skifter så hurtigt forstyrrende.

I antal, rimeligt mange, i procent er det en del mindre. Det er vel ca
som ved indlæg på sslugs lister. Der er da mange tråde jeg hopper over.

> fin ide med trådene, så længe det ikke er nye indlæg, men blot
> nye/ændrede tråde. Billedearkivet synes jeg fint kan være der. det er
> relativt ofte besøgt (så vidt jeg husker ud fra tallene fra din egen
> analyse) og det giver lidt liv med det billede.

Fjernelse af billedarkivet var kun et forslag fodi der mangler plads til
tråd-listen. Hvis der er plads, så er det da fint med billedarkivet.
Måske kunne man også gøre det med mindre plads.

> mig bekendt er der rss feed for vores nyhedssektion - den er bare ikke
> annonceret så tydeligt.

Jeg kender ikke så meget til RSS, men er det ikke at vi har et udgående feed,
som folk kan abonnere på?

Jeg taler om at vi via et feed kan abonnere på nogen danske
linux-nyheder, dvs indgående nyheder som så kan smækkes op på vores
forside.

Hilsen
keld