Re: [WEB] Opdatering til layout! Og godt Nytår!

Keld Jørn Simonsen wrote:

> Det er en af de målestokke for SSLUGs tilstand som bestyrelsen normalt
> har benyttet sig af ved deres afrapportering til medlemmerne på
> årsmødet. Så helt irrelevant er den vel ikke.
Pas, jeg har desværre kun deltaget i et årsmøde. Men jeg mener personligt
ikke at webhits er betydende for kvaliteten af f.eks. vores maillister.

> Og den underbygger en tendens som jeg da mener at kunne mærke, og som er
> omtalt ovenfor. Du kan lukke øjnene og sige at problemet ikke
> eksisterer, men jeg vil heller se problemet i øjnene og gøre noget ved
> det.
En tendens til hvad? At SSLUG er på vej tilbage? Jeg vil mene at det stadig
går godt for maillisterne, og lokalgrupperne er en god idé, der er under
god udvikling.

> Jeg er for så vidt enig i at der kan være andre mål som er bedre.
> Fx kunne antal indlæg totalt og fordelt på grupper også være
> interessant.  Er det nogen tal som I har? (jeg har dem ikke, trods al
> min SSLUG-statistik).
For at citere en berømt forfatter: Der findes løgn, forbandet løgn og
statistik. Men hvad antallet af indlæg angår tror jeg ikke umiddelbart at
nogle har de komplette tal, hvis ikke du selv kan finde dem. Kanhænde der
er noget brugbart i mailarkivet?

> Jeg tror altså det betyder mindre. Men man kan da nok lære lidt af dette
> også.
Tjah. Personligt finder jeg langt hen ad vejen SSLUGs nuværende layout
kedeligt, hvilket medfører at jeg aldrig har trawlet siden. Men når jeg
leder efter noget konkret indhold, er sslug.dk fin for mig. Men begge
områder kan forbedres, og skal også forbedres. Det er bare vigtigt også at
få layoutet med, og det er oå anledningen til denne konkrete tråd.

> Men det trækker folk til, og starter diskussioner, og inspirerer folk.
> Det er vel lidt lige som foredrag, som også informerer og inspirerer
> folk.
Men da SSLUGs hjemmeside pt. ikke er målrettet mod at være
diskussionsstartende (da vores diskussioner foregår off-site, på
maillisterne), virker det logisk nok ikke at forsøge på det. Jeg er ikke
afvisende overfor nyheder på sslug.dk/se, men som siden er nu, forstår jeg
at de ikke er der.

> det siger noget om at der er liv på forsiden, og at det trækker folk
> til.
> Fx mig selv. Jeg skal da hver dag ind og se på linuxin om der er nogen
> spændende emner, og noget jeg kan bruge. Jeg skal slet ikke hver dag ind
> og se på sslugs sider om der er noget spændende. Men så får jeg sslug
> ting ind per email eller news.
OK. Det vil altså sige at der er to forskellige sider, som for dig tjener
hvert sit formål. Hvorfor så lege copycats og begynde at bringe alskens
nyheder når det allerede findes i et acceptabelt format. Igen behøver SSLUG
vel ikke overtage andres roller.

--
//anders