Re: [WEB] Opdatering til la yout! Og godt Nytår!

On Tue, Jan 02, 2007 at 17:46:34 +0100, Kim Schulz wrote:

> sidst jeg tjekkede var www_admin gruppen "nedlagt" til fordel for
> folkene på web listen (ingen relevant aktivitet vs. aktive folk).

nej ikke korrekt.

> Dermed ikke sagt at www_admin gruppen er død, der er bare flere der har
> fået noget der får lov at komme med input.

sslug-web er en åben list til diskusion.

www_admin er en intern liste som også bruges til mail udefra.
Problemt var tidligere specielt meget spam der ødelagde
arbejdet på stort set alle interne lister på sslug.
Det har hjulpet meget med postfix+greylistning :)

> Som inaktivt www_admin medlem byder jeg selv dette arbejde velkomment,
> selv om jeg personligt var gået efter et lidt mere moderne look. En
> omskrivning til css/xhtml er dog et godt skridt på vejen og vi mangler
> så bare at få rystet de sidste oldnordiske teknologier (f.eks. SSI) ud
> af sslug siden så vi også får en moderne backend at arbejde med.

Det tager tid at lede efter alternativer.
Øjensynlig findes ikke noget CMS der lige kan det vi vil,
så der skal vælges/findes noget der kan tilpasses vores behov.
CMS's hovedopgave må blive lidt i stil med Wiki at andre
lettere kan rette i visse elementer online.
Derudover skal det tilpasses adict-kalender .

> Men som med al andet så tager den slags lang tid og det er bare rart at
> nogen gider arbejde med det.

Jan laver et fint stykke arbjede med nyt CSS/XHTML, men
han ser pt. ikke så meget på indholdet, men først og fremest et
nyt layout på forsiden.
Layoutet burde kunne realiseres med nuværende SSI og forhåbentlig
også et kommende CMS.

Så derfor syntes jeg det er lidt underligt at Keld blander
sprog ind i det på nuværende tidspunkt.
Jeg kan ikke se at Jan's xhtml/CSS ekspempel skulle udelukke
at man laver sprogtilpasning.

--
mvh Frank Damgaard  |