Re: [WEB] Opdatering til layout! Og godt Nytår!

Keld Jørn Simonsen wrote:
> Men konsekvensen af at der ikke er nogen der føler sig ansvarlige for
> lokalisering er vel at det falder på gulvet.
Så vidt jeg kan læse, føler du dig selv ansvarlig for lokalisering. Og så
vidt jeg kan læse, skal du også nok holde øje med at det ikke bliver glemt.
Pt. er intet droppet og intet vedtaget på nogen måde. Ergo er der hverken
mere eller mindre lokalisering på nogen måde, i det her forslag.

> næhnej, men jeg er bare forbavset. Også fordi jeg talte så sent som i
> sidste uge med Jesper om web, og han sagde ikke noget om jeres planer.
> Men www_admin er vel ikke gud og hvermand. Det er dem der på papiret
> officielt er ansvarlige for opgaven. Så når bestyrelsen går uden om
> www_admin er det da ikke mærkeligt at det giver nogen sure opsød hos
> nogen af de mere krakilske.
Hvem er vi gået uden om? www_admin er ansvarlige for SSLUGs hjemmeside? Mig
bekendt ser hjemmesiden ikke anderledes ud end i går.

> Jeg forstår da godt at bestyrelsen mener at
> der sker for lidt. Men hvis bestyrelsen gik ud med at de nu havde
> talt med Jan om at lave nyt design, ja, så kunne denne krakilske person
> jo have rettet sin kritik mod bestyrelsen, i stedet for at det gik ud
> over Jan som er helt uskyldig i denne miskommunikation, og som tog det
> ret nært.
"Bestyrelsen" har ikke "talt med Jan". Jan har, for lang tid siden, og som
nuværende medlem af bestyrelsen, tilbudt at arbejde på et mockup til SSLUGs
hjemmeside.

> Min beærkning var ment som en anbefaling, dvs at jeg mener det er et
> krav til en SSLUG-løsning at dansk og svensk er tænkt ind i designet.
Godt, men hvis du ikke kan fortælle hvorfor Jans forslag ikke kan bruges med
en eller anden lokaliseringsfeature (i et helt andet kodelag end
xhtml/css), hvad er problemet så?

> Jeg véd det ikke. Se min første bemærkning.
Godt, så der er altså ikke noget problem med Jans forslag og lokalisering?

> Forslaget er vel stillet, i de mails jeg allerede har sendt.
Øhm... hvor? Du har nævnt det ja. Men for at forslaget kan diskuteres, ville
det være rart med en separat tråd, da det for det første ikke har noget med
Jans designmockup at gøre. For det andet ligner dit forslag lige nu noget
vapourware, med massevis af uoplyste faktorer.
Du foreslår at SSLUG bringer nyheder fra et rss-feed på hjemmesiden. Vær,
for det første, opmærksom på at det giver indehaverne at dette rss-feed
mulighed for at skrive hvad de lyster på SSLUGs forside. Det gælder også,
at hvis deres backend bliver kompromitteret, har andre samme mulighed.
Derfor er det svært at diskutere et forslag, med et potentielt
sikkerhedshul, uden at vide hvad det er man siger ja eller nej til. Ergo
mener jeg i hvert fald ikke at have set noget konkret forslag endnu.

> Jeg véd ikke hvordan det kan implementeres. Jeg har ikke arbejdet med
> RSS før.
Implementationen er sekundær, det interessante er om indholdet har relevans
og om SSLUG kan/vil bruge det.

> Men måske kan jeg formidle kontakten til en som gerne vil
> skrive daglige linux-nyheder på dansk. Og nogen andre kan løse hvordan
> det skal ind i sslugs system. Det kommer vel også an på de teknikker som
> de nye sider laves i, og det har jeg slet ikke tjek på.
Start med at formidle den kontakt, i stedet for at arbejde i tågerne. Så er
det meget nemmere at forholde sig til.

Fair nok.

--
//anders