Re: [WEB] Opdatering til la yout! Og godt Nytår!

On Tue, Jan 02, 2007 at 10:34:34PM +0100, Anders Ossowicki wrote:

> En tendens til hvad? At SSLUG er på vej tilbage? Jeg vil mene at det stadig
> går godt for maillisterne, og lokalgrupperne er en god idé, der er under
> god udvikling.

ja, der er nogle positive træk.

> For at citere en berømt forfatter: Der findes løgn, forbandet løgn og
> statistik. Men hvad antallet af indlæg angår tror jeg ikke umiddelbart at
> nogle har de komplette tal, hvis ikke du selv kan finde dem. Kanhænde der
> er noget brugbart i mailarkivet?

Ja, der er nogen tal på http://www.sslug.dk/tilmeld.
men de er summariske, og der er ikke nogen historik.
Hvis man løseligt tæller sammen, er det mit indtryk at der er langt
færre indlæg på sslugs lister ialt, end linuxin

Per dag:

teknik  13
novice   2
netvaerk 1
misc     2
----------
ialt    18

Resten er under 1 indlæg per gruppe om dagen.

Linuxin ligger i måske 100 om dagen.

Dette siger jo ikke noget om indlæggenes kvalitet, men lidt
om aktivitetsniveauet.

> Men da SSLUGs hjemmeside pt. ikke er målrettet mod at være
> diskussionsstartende (da vores diskussioner foregår off-site, på
> maillisterne),

diskussioner i sslug foregår på web, (via forum), mail og news...
Vi kunne godt have diskussioner listet på forsiden.

> OK. Det vil altså sige at der er to forskellige sider, som for dig tjener
> hvert sit formål. Hvorfor så lege copycats og begynde at bringe alskens
> nyheder når det allerede findes i et acceptabelt format. Igen behøver SSLUG
> vel ikke overtage andres roller.

næh, det var bare en idé til at få mere liv ind i SSLUG, og dermed
forhåbentlig flere medlemmer, og bredere udbredelse af hvad vi laver.
SLUG har till uppgift att sprida kunskap om operativsystemet Linux jämte
därvidlag relevant information till medlemmar och allmänhet.
Det indeholder vel også nyheder om Linux. Det er ikke copycat, men
foreningens formål.

Hilsen
keld