forslag om indhold - nyhede r og debatindlæg

Anders bad om en ny tråd...

----- Forwarded message from Keld Jørn Simonsen <sslug@sslug> -----

Date: Tue, 2 Jan 2007 21:22:47 +0100
From: Keld Jørn Simonsen <sslug@sslug>
To: sslug@sslug
Subject: Re: [WEB] Opdatering til layout! Og godt Nytår!

On Tue, Jan 02, 2007 at 06:39:17PM +0100, Anders Ossowicki wrote:

> Ja, det er en opgave Jan har fået af bestyrelsen, da vi har diskuteret
> fremtiden for SSLUGs hjemmesider (diskussionen startede på årsmødet i
> december) og fundet at de nuværende sider trænger til en overhaling. Derfor
> har Jan påtaget sig at tænke nogle kreative tanker for et fremtidigt
> layout, samtidig med at andre er gået i tænkeboks angående strukturering,
> features og overskuelighed.

Det lyder da spændende med en omstrukturering. Men det har jeg heller
ikke set noget om for nylig nogen steder i sslug-sammenhæng. Hem er det der
arbejder med dette? Og hvad er de tanker der pusles med?
Kunne bestyrelsen overtales til at melde lidt klarere ud med deres
projekter?

Min egen analyse, som jeg har offentligjort andet sted, er at SSLUG's
websider er på vej ned, mens en side som linuxin er på vej frem. Faktisk
har jeg nogen tal der siger at linuxin har flere reelle besøg (fraset
søgemaskiner) end sslug på deres websider. Jeg vil gerne vende den
udvikling for SSLUGs sider. Det kunne godt også medføre flere medlemmer for SSLUG.

Og så kunne man altså kigge lidt på hvad der er godt ved linuxins sider,
og hvad der er skidt på sslugs sider. Jeg tjekker selv linuxins sider
fordi der er noget interessant indhold. nyheder, debatindlæg. Det er der
altså ikke på sslugs sider i nævneværdig grad.

I december, antal nyheder

SSLUG         3
Linuxin  ca 200

I december, antal debattråde på forsiden:

SSLUG        0
Linuxin  rigtig mange - måske 1000

Så mit forslag til indhold:

1. drop billedarkivet til højre, og lav en liste med titler på tråde.
   Jeg véd ikke hvordan det kan laves, men det kunne vi vel diskutere,
   evt per chat eller på CBS-møder.

2. behold nyhedssektionen, men forbered den på et RSS-feed.
   Er det svært at lave rss-feed?

Hilsen
keld

----- End forwarded message -----