Re: [WEB] Mine 0.02 dinarer

I sslug.web, skrev Peter Toft:
>  SSLUGs web skal have et skud hagl - så alle aktiviteter i den retning skal
>  promoveres. Tak til Jan for at gå i gang der. Personligt ville jeg nok
>  hellere gå efter et større CMS i dag, men det er nok bare mig.

Jeg er lidt skeptisk overfor CMS'er.. jeg kan sagtens overbevises, men
som udgangspunkt ser jeg:

* De kræver seriøs tilpasning.
* Dermed kræver de "experter" i CMS'et.

Så hvis vi kaster os over et CMS, så skal vi være sikre på at vi har et
par stykker der har "fod på det". Inden vi går igang. (eller lyst og tid
til at sætte sig ind i det).

Derfor var mit (og Anders) forslag sidste gang vi distuterede det.

* Vi fortsætter med det gamle, men åbner for at det reelt er til at
  rette i. Overfører hele sitet til Subversion (med untagelse af
  billedarkiv og mailarkiv).

* Så tager vi Jan's mockup (eller Kelds hvis der kommer noget derfra) og
  integrerer og giver os til at "rydde op".

* Vi skriver et sæt retninglinier for hvad vi gerne vil have gjort:
 1) Kun PHP (eller så få muligt teknologier som muligt). Dette gør det
    nemmere at "bidrage" til siderne, da der ikke er så mange "hacks og
    tricks" man skal sætte sig ind i.
 2) Rydde op (slet gammel/ikke-opdaterede/overføldige ting), dette er
    nemt og reversibelt når det først er puttet i subversion.
 3) Herefter kan vi snakke om hvad vi vil have af "nye os spændende
    ting" fordi at så har vi noget der reelt er til at indføre ændringer
    i.

.. tilføj gerne flere punkter.

Ønsker fra min side:

* Webtilmeldingsform
* Færre links på forsiden og generelt en mere hierakisk struktur.
* RSS af nyheder (og jeg vil også gerne åbne for generelle nyheder af
  Linux-relevans).

Jesper