Re: [WEB] Mine 0.02 dinarer

Peter Toft wrote:
> der sker ikke en hujende fis på www.sslug.dk -
> det er IMHO et stort problem.

Der er åbenbart vidt forskellige opfattelser af hvad hjemmesidens funktion
bør være. Min opfattelse er at der ikke bør ske noget særligt, blot let
overskuelig adgang til up-to-date information om SSLUG, medlemskab og vores
aktiviteter.

Aktiviteten skal så finde sted på IRC, wiki'en, lokalgrupperne, news/mail,
udvalg, ikke på websitets forside. Det hænger naturligvis også sammen med i
hvor høj grad man ønsker at SSLUG skal være en bredde-organisation som
f.eks. Linuxin. Personligt ser jeg det som en fordel ved vores nuværende
setup at brugerne skal vise en smule engagement indledningsvis ved at
tilmelde sig en mailliste eller sætte en nyhedslæser op før de får adgang
til alle de ressourcer SSLUG i kraft af sine medlemmer kan byde på.

Kan vi ikke finde et egnet CMS ville det måske være en ide at flytte alt
indhold udover det helt centrale til wiki'en. På den måde kan flere let
deltage i at holde tingene opdateret - og www_admins opgave vil blive meget
mere overskuelig.

Et eksempel som er en torn i øjet på mig er lokaliseringsprojektet. Der er
link til det fra forsiden, hvor man blandt andet kan læse følgende:

"SuSE har ikke den danske oversættelse af KDE med i den engelske udgave
af "SuSE Linux 7.3" (de er med i den tyske udgave)."

Vi er nu ved SUSE 10.2, siden er senest opdateret i 2004, og jeg er
personligt stærkt i tvivl om der overhovedet findes noget
lokaliseringsprojekt i SSLUG-regi - et link til dansk-gruppen.dk ville være
bedre.

Stod det til mig alene, havde hjemmesiden kun følgende indhold:
- indmelding
- Om SSLUG (bestyrelsen, vedtægter, historie)
- kalenderen
- særligt vigtige nyheder for SSLUG
- irc
- lister (mail, news, "forum", arkiv, netikette)
- wiki
- lokalgrupper
- udvalg/admin-grupper
- link-sektion.
- kontakt

Med forbehold for at jeg har glemt en ting eller to i farten.

Alt andet ville jeg flytte til wiki'en - hvorfra man kunne slette det hvis
det ikke blev vedligeholdt og hvor det ville være let tilgængeligt for alle
interesserede at holde indholdet opdateret - og hvor det ikke vil skære så
meget i øjnene hvis det ikke vedligeholdes.

--
openSUSE begynderguide: http://suse.linuxin.dk