[an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] (none) [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive]
[an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] (none) [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive]![]() |
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
Peter Toft wrote: > der sker ikke en hujende fis på www.sslug.dk - > det er IMHO et stort problem. Der er åbenbart vidt forskellige opfattelser af hvad hjemmesidens funktion bør være. Min opfattelse er at der ikke bør ske noget særligt, blot let overskuelig adgang til up-to-date information om SSLUG, medlemskab og vores aktiviteter. Aktiviteten skal så finde sted på IRC, wiki'en, lokalgrupperne, news/mail, udvalg, ikke på websitets forside. Det hænger naturligvis også sammen med i hvor høj grad man ønsker at SSLUG skal være en bredde-organisation som f.eks. Linuxin. Personligt ser jeg det som en fordel ved vores nuværende setup at brugerne skal vise en smule engagement indledningsvis ved at tilmelde sig en mailliste eller sætte en nyhedslæser op før de får adgang til alle de ressourcer SSLUG i kraft af sine medlemmer kan byde på. Kan vi ikke finde et egnet CMS ville det måske være en ide at flytte alt indhold udover det helt centrale til wiki'en. På den måde kan flere let deltage i at holde tingene opdateret - og www_admins opgave vil blive meget mere overskuelig. Et eksempel som er en torn i øjet på mig er lokaliseringsprojektet. Der er link til det fra forsiden, hvor man blandt andet kan læse følgende: "SuSE har ikke den danske oversættelse af KDE med i den engelske udgave af "SuSE Linux 7.3" (de er med i den tyske udgave)." Vi er nu ved SUSE 10.2, siden er senest opdateret i 2004, og jeg er personligt stærkt i tvivl om der overhovedet findes noget lokaliseringsprojekt i SSLUG-regi - et link til dansk-gruppen.dk ville være bedre. Stod det til mig alene, havde hjemmesiden kun følgende indhold: - indmelding - Om SSLUG (bestyrelsen, vedtægter, historie) - kalenderen - særligt vigtige nyheder for SSLUG - irc - lister (mail, news, "forum", arkiv, netikette) - wiki - lokalgrupper - udvalg/admin-grupper - link-sektion. - kontakt Med forbehold for at jeg har glemt en ting eller to i farten. Alt andet ville jeg flytte til wiki'en - hvorfra man kunne slette det hvis det ikke blev vedligeholdt og hvor det ville være let tilgængeligt for alle interesserede at holde indholdet opdateret - og hvor det ikke vil skære så meget i øjnene hvis det ikke vedligeholdes. -- openSUSE begynderguide: http://suse.linuxin.dk
![]() |
![]() |
![]() |
||||||||||||
|
||||||||||||||
![]() | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |