Re: [WEB] Mine 0.02 dinarer

I sslug.web, skrev Martin Schlander:

>  Der er åbenbart vidt forskellige opfattelser af hvad hjemmesidens funktion
>  bør være. Min opfattelse er at der ikke bør ske noget særligt, blot let
>  overskuelig adgang til up-to-date information om SSLUG, medlemskab og vores
>  aktiviteter.

Jeg tror sådan set vi er enige. Det er for mig vigtigt at sslug's
webside afspejler vores aktiviteter. ..selv for folk der ikke ved hvad
sslug er i forvejen.

>  Aktiviteten skal så finde sted på IRC, wiki'en, lokalgrupperne, news/mail,
>  udvalg, ikke på websitets forside. Det hænger naturligvis også sammen med i
>  hvor høj grad man ønsker at SSLUG skal være en bredde-organisation som
>  f.eks. Linuxin. Personligt ser jeg det som en fordel ved vores nuværende
>  setup at brugerne skal vise en smule engagement indledningsvis ved at
>  tilmelde sig en mailliste eller sætte en nyhedslæser op før de får adgang
>  til alle de ressourcer SSLUG i kraft af sine medlemmer kan byde på.

Der er et "teknisk" problem i nyhedsgruppeadgangen.. port 119 er ofte
spærret i diverse firewalls. (specielt hos virksomheder). Men det er for
mig vigtigt at websiden afspejler vores aktivitet. Med andre ord, der må
gerne være noget at komme tilbage efter. Det være sige nyheder, en
opdateret kalender og/eller et "peek-view" på listerne.

>  Et eksempel som er en torn i øjet på mig er lokaliseringsprojektet. Der er
>  link til det fra forsiden, hvor man blandt andet kan læse følgende:
>
>  "SuSE har ikke den danske oversættelse af KDE med i den engelske udgave
>  af "SuSE Linux 7.3" (de er med i den tyske udgave)."

Gammel/forældet information skal væk.

>  Vi er nu ved SUSE 10.2, siden er senest opdateret i 2004, og jeg er
>  personligt stærkt i tvivl om der overhovedet findes noget
>  lokaliseringsprojekt i SSLUG-regi - et link til dansk-gruppen.dk ville være
>  bedre.
>
>  Stod det til mig alene, havde hjemmesiden kun følgende indhold:
>  - indmelding
>  - Om SSLUG (bestyrelsen, vedtægter, historie)
>  - kalenderen
>  - særligt vigtige nyheder for SSLUG
>  - irc
>  - lister (mail, news, "forum", arkiv, netikette)
> [...]

Enig.

>  Alt andet ville jeg flytte til wiki'en - hvorfra man kunne slette det hvis
>  det ikke blev vedligeholdt og hvor det ville være let tilgængeligt for alle
>  interesserede at holde indholdet opdateret - og hvor det ikke vil skære så
>  meget i øjnene hvis det ikke vedligeholdes.

En wiki er ikke specielt "scriptvenlig", hvilket altså er rart når man
skal have puttet en kalender ind og andre ting.

Jesper