Re: [WEB] Forslag til struktur i venstremenu

On Mon, Jan 08, 2007 at 09:43:21 +0000, Jesper Krogh wrote:
> lynx og w3m er ikke designmål.. men hvis det også virker der, så gør det
> ikke noget.

vi har/havde et bedlem der brugte braille-tastatur,
han viste det til et linuxforum engang.
Han brugte lynx eller noget lignende og braille til
at læse info.

Så jeg vil mene at på en eller anden måde skal der kunne
navigeres, også uden javascroipt.

Det burde dog kunne fungere, der er jo ingen der
siger at links skal være "tomme" og kun virke med javascript
som på en del dårligt lavede sider...

> Jeg havde nu tænkt på en server-side-flof-ud, men hvis du hellere vil
> lave den i Javascript, så er det også helt ok.

ok, det var jo ikke til at gætte... :)

> Jeg syntes det er vigtigt at få lagt en "linie" for hvordan det skal
> opbygges så vi ikke ender med bare at klistre links ind hist og pist som
> på det vi har i øjeblikket.

ok, men jeg ville vente til vi i praksis begynder med nogle
eksempler på forside med layoutet, inden man
fastfryser indhold.

> Top og sidemenu. og vel lidt bund standard-ting.

> SSI => Ud.. De ting vi har der benyttter SSI skal så vidt som
> overhovedet muligt omskrives, så vi kun har et sæt include filer at
> skulle vedligeholde. (dvs. 2 eller 3 da vi har flere sprog) der er ingen
> grund til at gøre vores web mere kompliceret end det bør være.

Sprog er ikke separate include filer, men en sprog-include
der sætter nogle tekster til menuerne afhængig af ønsket
sprog i opsætning. (både i PHP og SSI)

Hvis vi laver lidt simpele ændringer, evt.i html 4.0
så kan vi sikkert hurtigt få alle eksisterende sider
til at se rimelig ud når forside skifter.
Med lidt CSS kan man måske endda få lavet venstresiden
så resten af der originale er til højre.
(og så kommer emailarkivet også med da det bruger
 de samme include filer)

Du vil have alle sider flyttet på en gang, det kommer
til at tage længere tid.
Jeg kan ikke se hvorfor vi ikke prøver at lave noget html 4
der kan virke med det nuværende top/bund så
vil har noget i en overgangsperiode der ligner lidt
det endelige resultat indtil alt/det meste er flyttet.

--
mvh Frank Damgaard  |