Re: [WEB] Motivation til layoutet??

Jan Trøjgaard wrote:

> endeløse argumenter, fordi nogle enkelte folk ikke har nogen forståelse
> for, hvad arbejdet indbefatter.

Luk ørerne for det! det er fjollet at forvente at alle skal være enige om
alting i en stor forening som SSLUG. Bestyrelsen og langt de fleste
medlemmer er overordentligt glade for udsigten til en opdatering af layout,
herunder også flertallet i www_admin så vidt jeg forstår.

> [...]
>
> * CCS2 + XHTML1.0-strict, skal kunne godkendes ved en W3C-validering.
> * Layoutet skal kunne ses i de gængse browsere: Firefox og andre
> gecko-browsere samt KHTML-browsere, desuden Opera og IE'erne.
>

> * Stilrent??? (Definer lige det Jesper).
> * 2 kolonner, ventre som gerne herakisk navigationsmenu(nested lists).
> * Optimeret til 1024x864, men skal virke i 800x600 uden vandret scrollbar.
> * Ingen billeder til grafik, der skal bruges CSS-hacks.
> * Layoutet skal være dynamisk i bredden.
> * Undlad størrelses diktering i pixels.
> * skrifttyper: Verdana, Arial samt helvetica(unix), sans-serif.

Det lyder fint for mig. Måske ville jeg gerne tilføje et princip om at alt
hvad der tilføjes til siden er enkelt at vedligeholde fremover, således at
også folk der ikke har arbejdet med siden i fem år nogenlunde kan overskue
hvad der foregår. Derfor synes jeg f.eks. det er en dårlig ide at have css
pr. browser o.l., så foretrækker jeg langt at siden er lidt mindre køn i
IE.

> For min motivation er lig nul : -(

Hvor meget mangler det da i at være færdigt?

--
openSUSE begynderguide: http://suse.linuxin.dk