Re: [WEB] Motivation til layoutet??

Martin Schlander wrote:

> Luk ørerne for det! det er fjollet at forvente at alle skal være enige om
> alting i en stor forening som SSLUG. Bestyrelsen og langt de fleste
> medlemmer er overordentligt glade for udsigten til en opdatering af
> layout, herunder også flertallet i www_admin så vidt jeg forstår.

> Det lyder fint for mig. Måske ville jeg gerne tilføje et princip om at alt
> hvad der tilføjes til siden er enkelt at vedligeholde fremover, således at
> også folk der ikke har arbejdet med siden i fem år nogenlunde kan overskue
> hvad der foregår.
Det er så der at dokumentationen kommer ind i billedet.

> Derfor synes jeg f.eks. det er en dårlig ide at have css
> pr. browser o.l.
Jeg syntes også at det, så vidt det er muligt, køre i en fil og de fleste
ting kan også klares med hacks, i den enkelte fil, så man holder det
minimalt, i stedet for at strø om sig, med filer, der bare gør det svære at
overskue.
MS har i øvrigt selv publiceret, en måde hvor man kan sætte html-kommentarer
ind i html-filen, og på den måde køre ekstra CSS-elementer ind til IE.
Conditional-comments:
http://msdn.microsoft.com/workshop/author/dhtml/overview/ccomment_ovw.asp

> , så foretrækker jeg langt at siden er lidt mindre køn i
> IE.
Keld sendte noget statistik:
http://www.sslug.dk/~keld/webalizer/usage_200701.html
Ret foruroligende viste statistikken at der er lang flest besøg med IE'erne.
men hvis man lige tænker over det, så bruger medlemmerne jo for det meste
postlisterne, til at få information fra foreningen.
Så uanset hvordan vi ser på, hvad der skal gøres med CSS, skal vi, efter min
mening sørge for at layoutet bliver 'rimeligt' ensartet uanset browser.

med venlig hilsen

Jan Trøjgaard