Re: [WEB] Motivation til layoutet??

Jan Trøjgaard wrote:

> Det ka' du ha' ret i,men for dem med 16:1, så ikke bare nogle vildt lange
> linier?
Det kommer ikke dig (som afsender) ved!
Min opløsning er 1920x1220.
Konsekvensen er, at tegnene på min skærm er vildt små.
Jeg forstørrer tegnene, og forventer så, at teksten bare brydes om et
andet sted, ikke andet.

Prøv selv virkningen af at forstørre skriften på
http://www.dr.dk/tjenester/programoversigten/w3c/epg.asp
eller for den sags skyld på http://www.computerworld.dk/

Her er der tale om designere, som tænker i gammeldags typografi-regler
om mest læsbar linjelængde, og derfor laver noget elendigt skrammel.