Re: [WEB] Motivation til layoutet??

On Tue, 09 Jan 2007 18:37:46 +0100, "E. Sjørlund" <sslug@sslug>
wrote:

>Du skal altså ikke gøre dig de store anstrengelser for at skære 640
>punkter af min skærmbredde. Jeg har betalt for den, og vil helt selv
>bestemme, hvad jeg vil bruge den til.
>
>Du tænker ganske enkelt i forkerte baner, når du forsøget at lege
>typograf på et medie som er så ustyrligt som en hjemmeside.

Jeg må give dig helt ret. Jeg opfatter de sidder der udnytter min
skærm dårligt som underlødige. Jeg ved næsten ikke noget værre end at
komme til en side som kun bruger 1/3 af min skærm, fordi en eller
anden klyner af en webudviker eller 10 klasses knægt har valgt at
binde teksten til et fast format.

Hvis min skærm står som bred skærm vil jeg have lange tekster, hvis
den står som høj skærm vil jeg have lange sider.

Hvad ville f.eks. DR sige hvis alle deres samarbejds partner begyndet
at sende dem A4 dokumenter, hvor alt teksten var som en A5 pr. side?
Det er jo en absur tanke. Men åbenbart ikke når vi taler skærme.

--
Med venlig hilsen
Kurt Frederiksen