Re: [WEB] Motivation til layoutet??

On Wed, Jan 10, 2007 at 20:08:59 +0100, Jan Trøjgaard wrote:

> Hvis det gør det, det skal bruges til, så er det jo et element, der er
> defineret ligesom alle andre elementer.

det er meget grimt.

> Hvis hacksene gør det de skal, er det jo ok.

tjah, stadig grimt.

> Hvis man skal til at lave en masse filer bliver det noget rod. Det er meget
> bedre med en css-fil og dermed kun et sted at rette.

Det bliver ikke en "masse filer" men en enkelt fil: xxxxIE.css

> Hvis man skal rense alle hacks ud for at lægge dem i særskilte filer, får
> man temmelig mange filer og dermed en masse roderi. Det syntes jeg er
> temmelig upraktisk.

Det bliver kun en fil, og der er ganske få ændringer, mest
fixes til MSIE.

Og bliver det for mange fixes, så er der noget galt med den
CSS der laves siden den skal udbyttes alt muligt som
ikke virker helt på alle browsere.

> at lave en div {margin:0;padding:0;} er jo også et browser-specifikt hack og
> så skal det jo også ligge i en særskilt fil.

og ?
jeg ser mange større sites med flere CSS-filer

Jeg syntes ikke man skal forlade sig på (manglende) fejlhåndtering
i de forskellige browsere.

--
mvh Frank Damgaard  |