Re: [WEB] TODO

On Tue, Jan 16, 2007 at 12:17:51 +0100, Kim Schulz wrote:

> Problemet er at have så mange sprog blandet. Og selv om det er simpelt, så
> er det stadig et sprog der kan laves mange ulykker i. Historisk set har
> SSI haft temmeligt mange sikkerhedshuller - så simpelt er ikke == sikkert.
> Men det er nu ikke pga. sikkerheden at jeg gerne så det fjernet. Jeg synes
> personligt at SSI er forældet og ikke bør blandes med PHP eller andet sprog
> (som jeg til enhver tid ville vælge frem for SSI)

Men ved at beholde SSI, så kan alle sider i de gamle sider som
er i SSI omgående flyttes til nyt udseende uden rettelse.
Andre sider vi har i PHP er ikke i korrekt top/bottom include format
og skal tilpasses, men dem der er i PHP kan virke med top/bund.
Jeg flyttede css/xhtml til css/html4 uden problemer, så
alt html skal heller ikke rettes i første omgang

Så kan man efterfølgende gøre et ordentlig arbejde med
at flytte/ændre/tilpasse siderne enkeltvis til php
samt ændre til xhtml. Det bliver lidt mere kompliceret
da html-tidy ikke er så god til php og en del SSI-sider... :(
(det skal manuelt rettes)

Derudover er der en del områder der endnu ikke er afklaret
så vi risikerer at lave dobbelt arbejde ved først at flytte/ændre
og bagefter finde ud af hvordan det skulle være blevet gjort, og
måske laves om . Der mangler detaljer om:

1) scripts til automatik , har lavet lidt til adict og
 er ved at se på rss. Mangler noget sidstenyt og sslug-announce

2) mere endelig layout ?

3) menuer/udseende

4) system for ekstra meta-tags i dokumenterne som beskriver
  selve dokumentet (se et tidligere forslag her på listen)

--
mvh Frank Damgaard  |