Re: [WEB] TODO

On Tue, Jan 16, 2007 at 11:53:46 +0000, Jesper Krogh wrote:

> Du må erkende at der er en "grund til" at www.sslug.dk ikke er blevet
> opdateret signifkant igennem længere tid. En af de væsentlige grunde er
> at der er blandede teknologier og derfor kræver det mere viden at gå ind
> og rette i det. SSI er her PHP underlegen og det er trivielt at lave det
> i PHP, så SSI er på den baggrund dømt ude. Du må godt bruge tid på at

Kan man finde ud af PHP så kan man også, SSI er meget simplere.
Mest brug af SSI er "include" af fil.
Ellers er PHP også det forkerte, det er endnu mere kompliceret.

> lave en SSI-header/footer/menugeneringssystem/etc til www.sslug.dk men
> der er altså fri jagt på dem for dem der har lyst til at give en hånd
> med i konverteringen.
>
> Målet er at få et website der er nemmere at rette i end det vi har nu..
> og det får vi ikke ved at holde fast i SSI.

Det er da noget sludder, hvordan lettere ?

Så skal vi da have noget CMS hvis det skal blive lettere.

> ,,,,
>
> Ja.. det nuværende system til at håndtere sprog er dicideret i stykker.
> Selvom jeg ikke angiver at jeg ønsker det, så sker det flere gange at
> jeg får både svenske og engelske tekster frem.

Det er vist fordi nogen har det med at bruge sslug.se links
nogle steder, så får man det svensk.
Engelske tekster får du kun på en.sslug.dk, eller hvis
du har en browseropsætning hvor du ikke har valg ønsket sprøg
og har en af dansk eller svensk højere i prioritet end engelsk.
Sådan virker mange websites.
Samme problem vil du få i "ny" udgave.

(plus der er vist lidt automatik der autovælger sslug.se eller
 sslug.dk, lidt irriterende syntes jeg, burde slås fra)

> Det er dobbeltarbejde, da vi ikke kan leve uden php alligevel.

Vi har både php og SSI i forvejen, ikke meget dobbeltarbejde.
På sigt kan de fases ud, men ideen var jo hurtigt at kunne
flytte sider ved at bruge include top/bottom filerne.

Evt. kunne der laves noget perl/awk script til auto-omforme
fra ssi til php, så længe siderne ikke anvender for meget
andet SSI men simpel html + include af head/top/bottom
og lidt sprogvalg via lidt if/else i SSI.

Jeg kommer i tanker om at  postarkivet er i html4 med SSI top/include
(i utf8-udgave), så der skal alligevel laves en tilpasset udgave
af menuerne.
Eller måske skal postarkivets menu slet ikke ligne det ny layout
men har sit eget design ?

--
mvh Frank Damgaard  |