Re: [WEB] TODO

I sslug.web, skrev Frank Damgaard:

>  Kan man finde ud af PHP så kan man også, SSI er meget simplere.
>  Mest brug af SSI er "include" af fil.
>  Ellers er PHP også det forkerte, det er endnu mere kompliceret.

SSI er ikke komplex nok.. det løser ikke majoriteten af vores problemer,
så SSI er ikke nok i sig selv.

>  Det er da noget sludder, hvordan lettere ?

Så der ikke er 2 parallelle systemer at vedligeholde?.. læser du hvad
jeg skriver?

>  Det er vist fordi nogen har det med at bruge sslug.se links
>  nogle steder, så får man det svensk.
>  Engelske tekster får du kun på en.sslug.dk, eller hvis
>  du har en browseropsætning hvor du ikke har valg ønsket sprøg
>  og har en af dansk eller svensk højere i prioritet end engelsk.
>  Sådan virker mange websites.
>  Samme problem vil du få i "ny" udgave.

Nej, for den skal basere sig på hvad browseren mener..  og kun det. Er
der ikke noget match så skal den give os en dansk side, da hovedparten
af besøgende er danskere. Ikke alle mulige tricks med domænenavne og
hvad der ellers er lavet af hacks.

>  Vi har både php og SSI i forvejen, ikke meget dobbeltarbejde.
>  På sigt kan de fases ud, men ideen var jo hurtigt at kunne
>  flytte sider ved at bruge include top/bottom filerne.

Vi har i forvejen en masse uopdaterede php og SSI sider, når vi
alligevel skal igennem dem så kan vi ligesågodt lave opdateringen.

>  Evt. kunne der laves noget perl/awk script til auto-omforme
>  fra ssi til php, så længe siderne ikke anvender for meget
>  andet SSI men simpel html + include af head/top/bottom
>  og lidt sprogvalg via lidt if/else i SSI.

Jeg tror næppe det bliver hurtigere i den sidste ende en min
slette+copy/paste knap. Men du må gerne gøre et forsøg.

>  Jeg kommer i tanker om at  postarkivet er i html4 med SSI top/include
>  (i utf8-udgave), så der skal alligevel laves en tilpasset udgave
>  af menuerne.
>  Eller måske skal postarkivets menu slet ikke ligne det ny layout
>  men har sit eget design ?

Jo.. og der skal laves ny top/bund som putter det pænt ind i det nye
layout.. og det skal også helst gøres i PHP.

Frank og Keld: Vi kan ikke bruge mere tid på at diskutere SSI vs. PHP..
det er PHP fremover, that's it. Hvis det får jer til at blive væk så er
det Ok, men det er det mindste vi kan gøre for at tiltrække folk der har
lyst til at give en hånd er at holde os til en og kun en i forvejen
udbredt teknologi... så det er altså ud med SSI.

Jesper