Re: [WEB] TODO

On Tue, Jan 16, 2007 at 12:28:40 +0000, Jesper Krogh wrote:

> Så der ikke er 2 parallelle systemer at vedligeholde?.. læser du hvad
> jeg skriver?

Det er jo kun i en overgangsperiode.

Men måske det ikke haster sådan, men så bliver vi nødt
til at vedligeholde de nuværende sider lidt, da
jeg kan se det er langt ude i fremtiden vi kommer til
at havde det nye klar.

> Nej, for den skal basere sig på hvad browseren mener..  og kun det. Er
> der ikke noget match så skal den give os en dansk side, da hovedparten
> af besøgende er danskere. Ikke alle mulige tricks med domænenavne og
> hvad der ellers er lavet af hacks.

Det er ikke nogen tricks.
Normalt er www.sslug.dk , og da/en/sv.sslug.dk er kun
en hjælpe til let at vælge andet sprog uden at skulle
have separate filer.
Normalt burde man slet ikke være ledt hen på da/en/se.sslug.dk
undtagen man selv har bedt om det.
(praktisk hvis man bruger en ældre browser/tekst-browser uden sprogvalg)
Det er i øvrigt lavet i apacahe opsætning, ligesom man laver
andre sprogvalg.

> Jeg tror næppe det bliver hurtigere i den sidste ende en min
> slette+copy/paste knap. Men du må gerne gøre et forsøg.

det bliver ikke før jeg har svn til at fungere.

> Jo.. og der skal laves ny top/bund som putter det pænt ind i det nye
> layout.. og det skal også helst gøres i PHP.

så skal hele arkivet laves om igen, og mhonarc opsætning rettes
til php kode.
Jeg er dog ikke helt sikkert på at arkivet vil se godt
ud med menu til venstre for i postarkiv.

> Frank og Keld: Vi kan ikke bruge mere tid på at diskutere SSI vs. PHP..
> det er PHP fremover, that's it. Hvis det får jer til at blive væk så er
> det Ok, men det er det mindste vi kan gøre for at tiltrække folk der har
> lyst til at give en hånd er at holde os til en og kun en i forvejen
> udbredt teknologi... så det er altså ud med SSI.

Problemet er øjensynlig lidt andet: manglende kommnunikation,

f.eks. hvad er timeline på dette projekt

jeg troede vi hurtigt skulle have noget layout på
ved at bruge eksisterende system, og så langsom flytte
siderne . Sådan har vi gjort det tidligere.
Det må jeg have misforstået.

ambitionsniveaue er øjensynlig også højt, så det kommer
nok til at tage en del tid at få alle detaljer på plads.
Iike noget med KISS her.

Når det ny sslug-maskine er klar, skulle vi måske
oprette en www2 til test af det ny ?

--
mvh Frank Damgaard  |